Als een iPhone, iPad of iPod touch niet kan worden opgeladen

Voeding aansluiten

Gebruik de USB-lichtnetadapter en de USB-kabel die bij uw apparaat zijn meegeleverd. Bij accessoires van andere leveranciers controleert u of ze gecertificeerd zijn door Apple. Volg vervolgens deze stappen:

  1. Sluit uw iPhone, iPad of iPod touch aan op de Lightning-naar-USB-kabel of Apple 30-pens-naar-USB-kabel.
  2. Sluit het apparaat vervolgens aan op een van deze drie voedingsbronnen:

gsm accu

Stopcontact

Steek de oplaadkabel in een USB-lichtnetadapter en steek de lichtnetadapter in het stopcontact.

Computer

Sluit uw oplaadkabel aan op de USB 2.0- of 3.0-poort van een computer die is ingeschakeld en niet in de sluimerstand staat. Gebruik de USB-poorten van het toetsenbord niet.

Voedingaccessoire

Sluit de kabel aan op een USB-hub met voeding, een docking station of een ander door Apple gecertificeerd accessoire.

Als het apparaat niet of langzaam oplaadt

Als de batterij bijna leeg is en u het apparaat aansluit op het stopcontact, kan het scherm zwart blijven of kan er een zwart scherm met een rode batterij worden weergegeven. Dit kan enkele minuten duren. Volg deze stappen en probeer het na elke stap opnieuw:

  1. Controleer uw oplaadkabel of USB-adapter op tekenen van beschadiging*, zoals breuken of verbogen pinnen. Gebruik geen beschadigde accessoires.
  2. Gebruik een stopcontact en controleer op stevige verbindingen tussen de oplaadkabel, de USB-lichtnetadapter en het stopcontact of probeer een ander stopcontact.
  3. Verwijder al het vuil van de oplaadpoort aan de onderkant van uw apparaat en sluit de oplaadkabel stevig aan op uw apparaat. Als de oplaadpoort is beschadigd, heeft uw apparaat waarschijnlijk service nodig.
  4. Laat uw apparaat een half uur opladen (als uw apparaat daarna niet reageert,
  5. Het apparaat geforceerd opnieuw opstarten:
    • Op een iPhone 7 of iPhone 7 Plus: houd de sluimerknop en de volume-omlaag-knop gedurende ten minste tien seconden tegelijk ingedrukt totdat u het Apple logo ziet.
    • Op een iPhone 6s en lager, iPad of iPod touch: houd de sluimerknop en de thuisknop gedurende ten minste tien seconden tegelijk ingedrukt totdat u het Apple logo ziet.
  6. Laat uw apparaat daarna nog een half uur opladen.
  7. Als het apparaat nog steeds niet wil inschakelen of opladen, brengt u het apparaat, de oplaadkabel en de oplaadadapter naar een Apple Store of een erkende Apple serviceprovider voor nader onderzoek. U kunt ook contact opnemen met Apple Support.

Als er een waarschuwing wordt weergegeven dat het accessoire niet wordt ondersteund of niet gecertificeerd is

Deze waarschuwingen kunnen om enkele redenen verschijnen. Uw iOS-apparaat heeft mogelijk een oplaadpoort die vuil of beschadigd is, uw oplaadaccessoire is defect, beschadigd of niet door Apple gecertificeerd of uw USB-lader is niet ontworpen om apparaten op te laden.

  1. Verwijder eventueel vuil uit de oplaadpoort aan de onderkant van het apparaat.
  2. Start het iOS-apparaat opnieuw op.
  3. Probeer een andere USB-kabel of een andere oplader.
  4. Zorg ervoor dat u de nieuwste iOS-versie hebt.
  5. Neem contact op met Apple Support om een afspraak te maken voor service.